Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.

Cliëntenraad MST

V.l.n.r.: Marco Gort, Pauline Nordbeck, Bart Rozendaal, André de Lizer (vice vorzitter), Chantal Wegman, Madelène ter Laak, Anne Overbeek, Secil Arda, Emile Mühlradt (voorzitter) en Jan Mulder.

De Cliëntenraad van Medisch Spectrum Twente behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van Medisch Spectrum Twente. De Raad van Bestuur wordt gevraagd en ongevraagd geadviseerd over onderwerpen die de cliënten van Medisch Spectrum Twente raken. Denk daarbij aan alles wat met voeding te maken heeft, hospitality, de eenpersoonskamers en de veiligheid van cliënten. 

De Cliëntenraad is nauw betrokken bij de totstandkoming van het nieuwe MST.

De afgelopen jaren heeft de Cliëntenraad zijn visie gepresenteerd ten aanzien van de verbetering van de patiëntgerichtheid van Medisch Spectrum Twente. Het ging daarbij vooral om aandacht voor communicatie, houding en gedrag (bejegening).


De Cliëntenraad wordt in de Raad van Toezicht vertegenwoordigd door mevrouw mr. Medy van der Laan. Zij heeft patiëntenbelangen als aandachtsgebied. De voorzitter van de Cliëntenraad heeft regelmatig contact met mevrouw Van der Laan.

Werkplan 2016-2018
Download hier het werkplan 2016-2018 van de Cliëntenraad. Het is mogelijk om ook een papieren versie van dit werkplan op te vragen bij het secretariaat. U kunt hiervoor contact opnemen via het secretariaat van de Cliëntenraad.

Veelgestelde vragen

Actions
Loading...

Vragen over de Cliëntenraad

  • Kan ik bij de Cliëntenraad terecht als ik een klacht heb?

    Nee, dat kan niet. Dat klinkt misschien vreemd, maar voor een klacht kunt u terecht bij de klachtenfunctionarissen en eventueel bij de Klachtencommissie. Ga hiervoor naar de pagina van ons Patienten Service Centrum. De Cliëntenraad houdt zich niet bezig met individuele klachten. We richten ons op de gemeenschappelijke belangen van de cliënten van Medisch Spectrum Twente. 

  • Hoe kan ik de Cliëntenraad bereiken?

    Wij zijn benieuwd naar uw mening over Medisch Spectrum Twente. Uw ervaringen, wensen en ideeën zijn voor ons belangrijk. Met die informatie kunnen wij onze adviesrol naar de Raad van Bestuur van het ziekenhuis nog beter inhoud geven in het voordeel van u als cliënt.

    U kunt de Cliëntenraad mailen of bellen:
    clientenraad@mst.nl  
    Telefoon: (053) 4 87 20 90

    Mocht u een brief willen sturen, dan kunt u die richten aan:
    Medisch Spectrum Twente
    t.a.v. Cliëntenraad
    Postbus 50.000
    7500 KA Enschede

Veelgestelde vragen

Actions
Loading...

Het MST cliëntenpanel, iets voor u?

  • Wat is het doel van het cliëntenpanel?

    De Cliëntenraad van MST werkt aan de opzet van een cliëntenpanel. Door lid te worden kunt u uw mening geven over de kwaliteit van de zorg en dienstverlening van MST. De Cliëntenraad zorgt er vervolgens voor dat uw mening wordt gehoord: wij gebruiken de relevante resultaten bij adviezen aan de Raad van Bestuur. 

  • Hoe kan ik me aanmelden voor het cliëntenpanel?

    U kunt zich direct aanmelden door een mail te sturen naar clientenpanel@mst.nl.

     

  • Is deelname anoniem en worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?

    ​Ja, deelname is uiteraard anoniem en uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld. Een aantal gegevens (zoals leeftijd, geslacht, woonplaats, e.d.) hebben wij nodig om goede analyses van de onderzoeksresultaten te kunnen maken. Deze analyses worden altijd anoniem gedaan. Uw persoonlijke gegevens en medische gegevens worden niet gekoppeld aan uw antwoorden.

  • Vanaf wanneer kan ik deelnemen aan onderzoeken van het cliëntenpanel?

    Nadat u ons een mail hebt gestuurd en van ons een bevestiging heeft ontvangen, bent u lid van ons cliëntenpanel. Vanaf dat moment, kunt u door ons benaderd worden om uw mening te geven of voor deelname aan een onderzoek. U ontvangt dan altijd via het door u opgegeven e-mailadres een uitnodiging met het verzoek uw mening te geven.

  • Hoe vaak kan/ moet ik deelnemen aan onderzoeken van het cliëntenpanel?

    U krijgt enkele keren per jaar een uitnodiging om deel te nemen aan een onderzoek. Uiteraard is deelname geheel vrijblijvend, dus u bepaalt zelf hoe vaak, wanneer en aan welk onderzoek u wilt deelnemen.

  • Hoe kan ik me afmelden?

    ​Wanneer u niet meer wilt deelnemen aan ons cliëntenpanel kunt u zich afmelden via clientenpanel@mst.nl. 

Deze kolom wordt op smartphones boven de hoofdkolom geplaatst.

Contact

Mail: clientenraad@mst.nl
Telefoon: (053) 4 87 20 90

Medisch Spectrum Twente
t.a.v. Cliëntenraad
Postbus 50.000
7500 KA Enschede

Flyer Cliëntenraad MST
Werkplan 2016-2018
Deze kolom wordt op smartphones onder de hoofdkolom geplaatst.
Complementary Content