Ben je ontevreden?
Ben je niet tevreden over je behandeling in ons ziekenhuis of de manier waarop je bent geholpen? Lees hier wat je kunt doen.
Ben je niet tevreden over je behandeling, je verblijf in het ziekenhuis of over het ziekenhuis in het algemeen? Dan kun je dit het beste direct bespreken met je zorgverlener of met de afdelingsmanager. De ervaring leert dat zij meestal samen met jou snel tot een goede oplossing kunnen komen.
Lukt het niet om via deze weg je klacht op te lossen, dan kun je een klacht indienen.
Een klacht indienen
Ben je niet tevreden over je behandeling in ons ziekenhuis of de manier waarop je bent geholpen? Dan kun je een klacht indienen. Het is de bedoeling dat je actief betrokken bent bij de behandeling van je klacht. We zoeken samen met jou naar een oplossing. Jouw klacht helpt ons om de zorg te verbeteren.
Waarover kun je klagen?
Je kunt een klacht indienen over alles waar je ontevreden over bent. Bijvoorbeeld over:
- je medische behandeling
- verpleging of verzorging
- communicatie of de manier waarop je bent behandeld
- organisatie van de zorg
- voorzieningen
Je klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
Wie mag een klacht indienen?
- Jij als patiënt van MST.
- Iemand anders, maar alleen met jouw schriftelijke toestemming.
- Directe nabestaanden mogen een klacht indienen als een patiënt is overleden.
Anonieme klachten nemen wij niet in behandeling.
Hoe dien je een klacht in?
Dat kan op 5 manieren:
- Online via het klachtenformulier
- Telefonisch via (053) 487 20 45
- Langsgaan bij het Patiënten Service Centrum, MST Enschede, centrale hal, route C02
- Per post: Medisch Spectrum Twente, t.a.v. Patiënten Service Centrum, Postbus 50.000, 7500 KA Enschede
- Per mail: psc@mst.nl
Wat gebeurt er met je klacht?
Het Patiënten Service Centrum neemt je klacht in ontvangst en beoordeelt door wie deze het beste in behandeling genomen kan worden.
Als de klacht bemiddeld kan worden, dan neemt de klachtenfunctionaris contact met je op. Samen bespreken jullie wat er is gebeurd en wat je mag verwachten. De klachtenfunctionaris:
- bemiddelt tussen jou en de medewerker waar je de klacht over hebt ingediend. Dit kan door een reactie van de medewerker te vragen of door een gesprek te regelen
- kan je adviseren als er iets anders nodig is
We proberen je klacht binnen 6 tot 10 weken af te handelen. Soms duurt het langer. In dat geval hoor je dat op tijd.
We registreren je klacht en delen dit anoniem met de Raad van Bestuur. Zo helpt je klacht bij het verbeteren van de kwaliteit van de zorg.
Veelgestelde vragen
Meer informatie
- Folder Rechten, plichten en klachten
- Klachtenregeling MST
- Folder Klachtenonderzoekscommissie
- Reglement klachtenonderzoekscommissie