Afspraak

Uw afspraak in MST

Als u een afspraak heeft in Medisch Spectrum Twente (MST), is het handig om te weten wat u kunt verwachten en hoe u zich kunt voorbereiden. Op deze pagina leest u meer over uw afspraak in MST.

Uw eerste afspraak

Verwijzing
Komt u voor het eerst in MST, dan heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts of een andere specialist. Zonder verwijzing kunt u niet naar het ziekenhuis komen, behalve op de Spoedeisende Hulp (SEH). Voor de SEH is geen verwijzing nodig.

Inschrijven als patiënt: wat neemt u mee?
Voordat u naar uw eerste afspraak gaat, is het belangrijk dat u zich in laat schrijven als patiënt in ons ziekenhuis. Dat kunt u doen bij de de receptie in de grote hal waar u binnenkomt. Bij de receptie vragen de medewerkers u om een aantal documenten te laten zien. Daarom vragen wij u om de volgende zaken mee te nemen:

  • Geldig legitimatiebewijs, bijvoorbeeld een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs;
  • Uw zorgpas van de zorgverzekeraar of bewijs van inschrijving bij uw zorgverzekeraar;
  • Eventueel een overzicht van de medicatie die u gebruikt. Dat kunt u opvragen bij uw eigen apotheek;
  • De bevestiging van uw afspraak, bijvoorbeeld een brief die u heeft gekregen waarin staat dat u een afspraak heeft bij MST.

Inzicht in uw afspraken met MijnMST

MijnMST is het patiëntportaal van MST. Als u inlogt in deze digitale omgeving, ziet u bijvoorbeeld de afspraken die u gehad heeft en die u nog heeft.

Voorbereiden op uw afspraak

Als u een afspraak heeft in MST, kan dat spannend zijn. Misschien heeft u veel vragen en het gesprek kan anders lopen dan u verwacht had. Het helpt om u goed voor te bereiden op uw afspraak. Wij vinden het belangrijk dat u tijdens uw afspraak een goed gesprek heeft met bijvoorbeeld uw arts of verpleegkundige. Als u goed nadenkt over de zorg die u wilt en kunt vertellen wat u belangrijk vindt, dan krijgt u zorg die goed bij u past. Wij noemen dat samen beslissen.

Hier vindt u meer informatie om u goed voor te bereiden:

  • Wij hebben een folder gemaakt met handige tips. Hier kunt u de folder lezen;
  • Ook de website 3goedevragen.nl kan u goed helpen.
  • Wij raden aan om, voordat u naar MST komt, in MijnMST te controleren of uw gegevens kloppen, zoals uw adres, uw zorgverzekeraar en medische gegevens.

Uw afspraak: in het ziekenhuis, videobellen of telefonisch

U kunt op drie manieren een afspraak in MST hebben:

  1. Een afspraak waarbij u naar het ziekenhuis komt, in Enschede, Oldenzaal of Haaksbergen;
  2. Een afspraak via videobellen. U belt dan met uw behandelend zorgverlener terwijl u elkaar ziet op een scherm. Dat doet u bijvoorbeeld met uw telefoon of een laptop. Op deze pagina leggen we in een video uit wat videobellen is en u vindt er een handleiding.
  3. Een telefonische afspraak. U belt dan met uw behandelend zorgverlener.

Uw rechten en plichten als patiënt

Wij vinden het erg belangrijk dat u goede zorg krijgt. Toch kan het zo zijn dat u niet tevreden bent. Wij hebben alle informatie rondom uw rechten en plichten en wat u kunt doen als u niet tevreden bent verzameld in de folder Rechten, plichten en klachten. De folder kunt u hier lezen. Heeft u na het lezen nog vragen, dan kunt u die stellen aan uw zorgverlener of aan de medewerkers van ons Patiënten Service Centrum. Op deze pagina leest u meer over het Patiënten Service Centrum en hoe u contact kunt opnemen.

Wilt u meer weten over hoe wij omgaan met uw persoonlijke gegevens (privacy) of hoe u een positieve of negatieve ervaring (klacht) kunt doorgeven aan ons?

Afspraak veranderen, annuleren of herhaalafspraak aanvragen

Wilt u uw afspraak in MST veranderen of annuleren? Of wilt u een herhaal- of controleafspraak regelen? Dat kan door het formulier hieronder in te vullen.

Heeft u een afspraak, maar kunt u toch niet komen? Het is dan belangrijk om dat op tijd aan ons door te geven. Als u dat niet doet, moet u betalen voor de afspraak. U kunt snel uw afspraak veranderen door te bellen naar de afdeling. Of u vult onderstaand formulier in.

Velden met een * moet u invullen, anders kunt u niet verder.

Waar bent u naar op zoek?